New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 1081 ggr
Foresta
0

God eftermiddag 10 mars

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här har våren fått ett ordentligt bakslag idag, det blåser halv storm och regnar småspik. Inget utevädet alls och mina annars så nöjda ponnyer står och kurar i blåsten och vill in.

Lite vårkänslor är det dock, i rabatten blommar krokusen och igårkväll föddes Dimmans Eros' första föl för 2011. Det blev en gulbrun hingst som skall heta Zeros Magi. Mor till honom är fullblodsstoet Zipper Zaid xx. Totalt väntas 12 Eros-föl under 2011 och vi ser fram emot ännu en fölnings- och betäckningssäsong!

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

sallberglina
0

Här är det snarare höst- än vårväder idag med regn alternativt blötsnö och blåst! Inget mysigt väder. Har inte sett några vårtecken förutom hört fåglarna sjunga. :)

Grattis till fölet! Vilket fint namn

Nellan
0

Nu ska vi vara optimistiska här!

Det är riktigt aprilväder idag så det så!

Härligt med att fölsäsongen är igång, du har ingen bild på den lille?

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

mugogi
0

Här har det varit full snöstorm hela dagen, det bara vräker ner… Skrikandes Och precis så var vädret igår också men då var skillnaden att det lugnade ner sig till kvällen och slutade (nästan) att blåsa men så blir det tydligen inte idag.

Men småfåglarna gör iaf sitt bästa för att hålla mitt humör uppe med sina härliga vårsånger ändå, det tackar jag för!

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

Foresta
0

# 2, jag har planer på att åka och titta på den lille på måndag em/kväll, då jag ändå skall till Bollerup. Tar förstås med kameran! Glad

Det är Eros' första korsning, men det blir fler i år. Nästa dam sko skall föla är ett SWB-sto, hon är också beräknad nu i mars.

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

sallberglina
0

Kul med bilder #4!