New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 1226 ggr
Nellan
0

God morgon 26 april

God morgon,

idag är det tillbaka till jobbet efter en härlig påsk. Kan knappt tro att vi har haft sån tur med påskvädret, underbara dagar! Här har varit uppemot 22 grader som varmast och naturen fullkomligt håller på att explodera. Björk, bok och kastanj håller på för fullt att slå ut och träden skiftar i grönt överallt mellan vitsippemattorna.

Har passat på att rida passen på gräsbanan och det är så skönt. Än så länge är det ju lagom varmt och bara ett fåtal insekter. Ponnyn var rejält svett i söndags så jag svampade av henne. Sen gjorde hon en mkt omsorgsfull rullning på dammigaste stället i hagen under njutningsfulla stön innan hon gav sig på sin lunch.

Vi har också hunnit med en utflykt till Malmö med konsert av Shelby Lynne, mkt god mat och ett besök i vackra Hovs hallar. Hur har er påsk varit?

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

sallberglina
0

Vad härligt det låter! Här har vi också haft underbart väder och jag har ägnat mig åt plugg och att måla staket runt vår ridbana, samt att rida såklart. Hästarna tycker det är skönt i solen men blir ganska matta av värmen.

Karinpe
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har samma trevliga väder här. Har heft en amazing påskhelg med människorna jag gillar allra mest! Besök både från Sthlm och utlandet :)

Mina 2åringar får vara ute på natten, dom vill inte alls komma in när jag tar in dom andra (vid 22-tiden). Som kallast har det varit 4 C och som varmast 8 C på natten.

Igår var jag datasupport hela eftermiddagen och kvällen hos min mammas kusin. Hon hade tre pyttesmå underbara kattungar på ca 4 veckor. Kärlek!

Foresta
0

Här har det varit en lugn påsk, även om det hänt en del. Ettårshingstarna Emir och Kaiser har flyttat till Örebro, Kaiser är såld och Emir har åkt med som sällskap för en längre tid framöver. I morse (nåja, det är inte påsk fortfarande) fölade 4-åriga Electra. Hon fick ett stoföl, brun med bläs och 4vtff, vi får se om hon kommer att bli skimmel som sin far Miclas Activ. Annars har det inte hänt så mycket, det har varit lugna dagar även om en hel del har blivit gjort.

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

Skogalund
0

Hejsan allihopa!

Jag har jobbat nästan hela påskhelgen, vilket har varit jätteroligt eftersom jag nyss blivit arbetslös. Jag är erbjuden ett vikariat i nästan fyra månader som personlig assistent. Jag hoppas att jag kan ta det, för jag har också fått ett jobb och tackat ja till det, på ett stödboende för ensamkommande flyktingbarn. Det är dock bara i två månader, så jag hoppas att de kan hitta en annan vikarie där.

I morse ringde ytterligare en person och erbjöd mig sommarvikariat som personlig assistent i ett annat bolag, det tackade jag naturligtvis nej till. Hursomhelst så är det i alla fall kul att bli tillfrågad. I normala fall så kryllar det ju inte av jobb precis.

I dag är jag ledig, så nu ska jag ta mig ut i solen.