New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett: 11-god-morgon
Läst 1188 ggr
Skogalund
0

GOD MOGON 16 maj 2011

Måndag och ny vecka.

I dag ska jag ägna förmiddagen åt lite städning och att göra iordning Minous rum till gästrum. Äldsta dottern och hennes tre tjejer (4 år, 2 år och den yngsta 10 mån) kommer på besök i några dagar. Sängar ska renbäddas och resesängar ska iordningställas och bäddas.

I helgen har jag gjort ett litet enkelt "utekök" åt tjejerna. En arbetsbänk med lite byttor, redskap, nya vattenkannor och så´nt som kan vara roligt att "jobba" med. Det är precis vid vår utekran, så det går utmärkt att balta med vatten i "köket". Det ska bli roligt att se om de gillar det.

Vad gör ni andra i dag? Hoppas ni får en bra dag allihopa!

sallberglina
0

Vad härligt det låter! Hoppas ni får fint väder. :)

Själv pluggar jag mest som vanligt och ikväll ska Aqua få hoppa lite.

Foresta
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har kört Denitha till seminstationen Bollerup där hon skall semineras med Eros senare idag. Nu har jag varit ute en sväng i stallet, och bl a släppt ut stona med föl. I eftermiddag har jag ett läkarbesök i Trelleborg, och sen händer det nog inte mer.

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

lovsjoen
0

God kväll !

I dag har jag hämtat hem Stackarps Paola från ridskolan i Arvika, där hon har varit ridskoleponny i ett år. Nu hoppas jag hon kommer i brunst ganska snart, då hon ska betäckas med Akrobat. Hon fick inte ett så varmt mottagande av stona i hagen, men hon tar nog snart tilbaks sin "Drottningstatus" Flört

Lite trött på min lediga dag efter en långhelg på jobb, så det har inte blivit gjort så mycket annat i dag.

Nellan
0

God kväll på er,

jag har jobbat som vanligt, vi har ju fortfarande boksluts- och deklarationssäsong… Sen har jag varit och ridit, trodde det skulle komma en hel del regn i kväll men det har det inte gjort så det blev en fin runda. Avslutade med ett par varv på gräsbanan och försökte lossa lite i starka högersidan. Finns lite att jobba på där.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus