New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett: 11-god-morgon
Läst 1290 ggr
Foresta
0

God Förmiddag 20 maj 2011

Idag har jag släppt ihop fölstona + föl tillsammans med de dräktiga stona. Det gick bara bra och det var kul att stå kvar en stund och se fölungarna (f.26/4 och 9/5) busa runt när de nu får gå i en större hage.

Nu skall jag åka och hämta Denitha på Bollerup, hon är seminerad med Eros.

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

Skogalund
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har jobbat mellan 8-14 i dag. Sedan åkte jag ett ärende åt min brukare och när jag kom tillbaka till henne blev det lite fika, så jag kom inte ifrån jobbet förrän 15.30. Men det är en så trevlig tjej jag är assistent åt, så det gör verkligen ingenting.

Nu har jag slöat ett tag, så nu är det dags att ta tag i hushållssysslorna, så jag kan mysa lite efter det.

Är inte fredagen den bästa dagen i veckan? Man är så nöjd med att arbetsveckan är slut och man har en hel helg av ledighet framför sig. (om man inte jobbar på helgen alltså)

Jag hoppas att ni andra har en bra fredag också!

Nellan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God förmiddag,

visserligen någon dag senare men ändå.

Idag tvättar jag. Igen. Jag är så trött på all tvätt och underhåll EN ENDA häst för med sig. Jag tycker allt är smutsigt jämt, HUR går det ihop? Nu har jag tvättat en maskin med ett schabrak, sadelgjord, benskydd och en vojlock. Och har förstås hår i maskinen… Bor i ett hyreshus så då måste jag förstås få bort håren så just nu tvättas sambons jobbarbyxor som är tåliga för hästhår. Och sen får jag se hur mycket hår som är kvar i maskinen sen. Massor med hår förstås även på de vanliga stallkläderna stundtals. Grrrr. Och jag borde putsa sadeln och tränset. Och hästens man behöver tvättas. Mm mm mm

Ska jag någonsin ha nån mer ponny så får det bli en nakenponny, kan inte någon avla fram en sån?

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus