God morgon 31 maj
God morgon, här är det en ljuvlig morgon med nästan 17 grader varmt. Vi har haft rätt ostadigt och blåsigt ett tag så det är jätteskönt nu när det har slagit om, även om det finns lite varning för åska idag.
Har ridit mycket de senaste dagarna, försöker hålla ponnyn i kondition och inte för fet när gräset kommer. Har samtidigt mycket på jobbet vi har verkligen högsäsong nu med de sista deklarationerna som ska in till den 15e. Nellan kommer stå på stall nattetid i alla fall hela juni så får jag se sen. Hon hade ju lite lättare fång (utan rotationer) för ett par år sedan och jag tar det försiktigt med bete sedan dess. De andra i stallet släppte på bete i söndags, men vi är rätt många kvar på stall än. Ett par som liksom Nellan inte får bli för feta och ett par som är/varit halta.
I morgon är det 1e juni och då är det SOMMAR!
Och snart är det långhelg 
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Go kväll.
Vi har också haft jätte blåsigt ett tag, fy det är så det knakat i huset. Vi hade lite åska på em.
Nu vill jag ha föl. Daniella först på tur, hon har tid den 11:e. Sen har jag även ett russin.
Juni som sagt. Härligt! Först ut på kalendern denna månad är Frodo. Han ska åka på 2 årstalang i Hedenslund den 2:a.
Sköt om er.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God Kväll
I dag har jag jobbat större delen av dagen, men i morgon är jag äntligen ledig. Då ska jag hinna med 1000 saker, som alltid när man är ledig. Jag fattar inte riktigt hur det kan vara så att just de lediga dagarna är kortare än de man jobbar. Är det inte så för er andra också?
Även på torsdag är jag ledig, sedan jobbar jag fre-, lör-, och söndag mellan 8-20. Ganska långa pass, men man jobbar bara var tredje helg och i ärlighetens namn så är det ju rätt så kul att jobba också :)
Under någon av mina leiga dagar ska vi släppa en del av stona på bete. Snart ska en del unghingstar kastreras och så småningom också få åka dit. Sist på betessläpp blir fölstona och deras fölisar, efter att de betäckts och konstaterats dräktiga. Yanni ska inte föla förrän i början av juli, så vi får se om vi hinner med något bete för henne och hennes bebis.
Ha det gott i sommarvärmen allihopa!