New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 1229 ggr
Nellan
0

God morgon 16 juni

God morgon,

Detta är en riktigt god morgon för idag skriver vi den 16e juni och för mig som arbetar på redovisnings- och revisionsbyrå innebär det att deklarationssäsongen är över då sista dagen att lämna deklarationer med uppskov var igår. Så nu drar vi en lättnadens suck och slappnar av!

Har dessutom haft pyspunka på cykeln ett par veckor så jag har fått pumpa varje morgon men igår lyckades jag ta mig in och köpa däck och slang så bytte sambon så det rullade så lätt idag!

Sen blir det förstås stallet efter jobbet idag. Får se om jag rider idag eller i morgon, ska rida minst en av dagarna. Kanske borde trimma lite dressyr? Var domarsekreterare i helgen på klubbdressyr lätt C:1 och lätt C:2, var riktigt roligt men jobbigt. Min domare gav kritik på varje bedömningspunkt på alla ekipagen. Kul för de som red men slitigt för mig Flört. Men man blev ju i alla fall lite inspirerad att träna själv!

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Foresta
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är det en lugn dag på hästfronten, ett sto skall testas, är hon brunstig så är det betäckning i morgon. Den senaste veckan har jag haft en hel del besök, gamla och nya vänner, stoägare mm. Det har varit hur trevligt som helst, med mycket fika.

Idag kommer min gamle far på besök, han stannar till tisdag. Han har haft häst när han var i 20-årsåldern, ett fullblod som hade gått löp på Ulricsdal i Stockholm. Numera går han inte i närheten av hästarna, han tycker att de är läskiga Obestämd

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

lovsjoen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Och jag har arbetat på Joe's Diner på shoppingcentret i Charlottenberg i dag, som vanligt. Är jättetrött efter en slitsam arbetshelg, och har endast varit ledig måndag efter helgen. Så i kväll blir det inte mycket gjort här hemma. Men nu är jag ledig några dagar, och det blir till att rida några ponnyer.

Alla ponnyerna går ute dygnet runt, så det blir ju lite lättare nu på sommaren. Ingen boxrengöring varje dag, och inga in och utsläpp.

Eva, jag kan förstå att du blev inspirerad av att träna dressyr efter att ha suttit som sekreterare. Jag tycker att alla domare (som jag känner till) är duktiga på att inspirera med positiva slutkommentarer.