God morgon 18.juni
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
I går regnade det nästan hela dagen här, i dag ser det kanske ut till att bli lite bättre.
Kl. 11 kommer det en tjej på 12 år hit, som ringde mig själv här om dagen och undrade om jag behövde hjälp med hästarna
Hon hade ridit i fem år på ridskola, så det ska bli kul att träffa henne. Visst behöver man ju hjälp, och jag har ju flera ponnyer som behövs motioneras mycket mera än vad jag hinner med själv.
I dag kommer våran son hem en tur, han är nu klar med sin gymnasieutbildning i Oslo. Men han blir här bara tills måndag, då tar han flyget till Korea för att dra på en tvåmånaders träningstur.
Vad gör ni i dag ?

Jag har varit en sväng om HFKs hopptävlingar i förmiddags och tittat på en lätt B med stilbedömning och sen en vanligt lätt A. Åkte hem runt lunch när det började regna efter att först åkt ut och fyndat lite fisk. Det öppnar en ny fiskaffär och det var lite priskrig så jag har köpt torsk och havskräftor för mkt bra pris som ska smaskas på ihop med vin senare idag!
Nu sitter jag och namnar upp bilder, detta tråkgöra. Några stycken nf ar var med, här en bild på Viper e Sörbys Lotus RNF 120 u Källstorps Java - Buck som var 6a i lätt An
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

En bild till, Petronellas gamla bästis och hagkompis Råryds Evita RNF 2199 e Vernons Peeping Tom u Fredriksbergs Delfi - Smedhults Cavat

Vilka fina bilder!
Här har det inte hänt något speciellt på hästfronten, mer än det vanliga rutinarbetet.
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

Våran lördag började med tråkigheter, komplikationer vid fölnngen. Men stoet mår efter omständigheterna bra. tyvärr miste vi fölet. (russ).
Som veterinären sa. det är bara att tänka framåt och ta nya tag. Så idag åker Cassiopeia ner till Gobi. Vilket iof. var planerat, men igår kändes det tungt och jag ville lägga all tanke på avel på hyllan.
Bild på Daniella o Gobis föl. född på självaste nationaldagen ett jättefint litet sto som ska heta N. Nefertiti.
Ha en bra söndag alla.

#4 Jättetråkigt med fölungen ni miste. Så lång väntan och förväntan och så går det så illa. Skönt ändå att stoet klarade sig!
Fin lilla Nefertiti är!