New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett00-allmänt
Läst 1312 ggr
SandraO
0

Visa på utställning

Hej, jag skulle verkligen behöva svar på en fråga.

Jag har ett NF sto som har reg nr: 34879109

Länk till stam: : http://sh.freefarm.se/sh/SokHast?a=visa_hast&id=79965

Jag tror hennes pappa ej är godkänd, får jag ändå visa detta stoet på utställning?

Tacksam för svar då anmälningstid går ut snart Glad

Nellan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Av de utställningar som svenska new forestföreningen anordnar så får du visa henne på den utställningen som hör till new forest mästerskapen. De andra utställningarna dvs Riks och regionala utställningar får du tyvärr inte delta i eftersom fadern inte är enligt rasvisa krav godkänd och licensierad.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

SandraO
0

Okej, ja det är en gammal dam så hade vart kul bara att få en bedömning på henne när hon fortfarande är så pigg och fin men då vet jag! Tack för svar!

Nellan
0

Det finns ju dock utställningar ibland som arrangeras av lokala avelsföreningar och andra som är öppna för alla så håll utkik efter sådana. Vill du bara ha en bedömning kan du ju också prova att kontakta arrangerande förening och fråga om du kan få visa utom tävlan bara för att få en bedömning. Har de inte så många anmälda kanske domaren hinner med att ta en extra häst vid sidan om.

SandraO
0

Ja, syd östra sveriges ponny föreing ska ha en i Augusti, det står att ponnyn ska vara reggad i godkänd rasförening bara. Men jag vet inte riktigt.

Håller på med utställning av shettis annars, så känns som man får lära sig på nytt med en annan ras ;)

Ska försöka kontakta dom för svar(SydÖstraSv PF)

Nellan
0

Som det ser ut i propositionen så borde din ponny få vara med där men kolla med dem för säkerhets skull. Hoppas det går bra!

SandraO
0

Jag fick visa henne på den uställning SSPF ska ha i Nybro i år. Ska bli roligt att få ta med den gamla galantan ut på lite äventyr och hoppas på att hon gör bra ifrån sig där!

Tack för svaren!