New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 3482 ggr
Nellan
0

God morgon 20 juli

God morgon,

länge sedan vi hade en god morgon tråd. Härligt med sommar och semester! Har ni också ledigt? Tyvärr har ju vädret varit lite varierande men en del fina dagar har det allt varit. Blir det inte allt för mycket regn så kommer jag eventuellt åka upp till Varberg i morgon och titta på lite ponnyhoppningar. Vi får se.

Idag kommere en equieterapeut ut och ska kolla igenom Petronella. Hon har varit lite oliksidig nu den sista tiden. Har ibland satt mig lite snett i sadeln och haft lite svårare för högergaloppen, även utan ryttare väljer hon helst vänster. Så vi får se vad hon säger om hon hittar något.

Ska ni ställa ut, tävla eller åka och titta på några utställningar eller tävlingar den närmsta tiden? Jag åker nog en sväng till Riks i augusti och tittar då det är nära i år.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Skogalund
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God Morgon!

Ja, vi är ju inte särskilt bra på att hålla igång varken God Morgon tråden eller att skriva andra inlägg. Förutom en och annan eldsjäl, tack för att ni håller igång sidan.

Mitt liv kretsar just nu minimalt runt hästar och maximalt runt mina föräldrar. Pappa är svårt sjuk i cancer och de har precis i dagarna flyttat till ett trygghetsboende. Så all min lediga tid lägger jag på att hjälpa dem.

På söndag ska jag emellertid vara funktionär på ÖPS sommarutställning. Det ska bli riktigt roligt! Det är tolv new forestar anmälda. Jag har inte sett anmälningarna, men jag vet att Oskar och Conrad ska dit i alla fall. Kul att två hingstar ska visas!

Vårt sto Fredriksbergs Yanni är hos Dart Light på kärlekssemester. Tyvärr verkar hon inte vilja komma i brunst, eller så är hon bara försenad….jag hoppas att hon kommer igång snart.

Hälsningar Nina.

Nellan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nina, det är så tråkigt med din far. Jag följer din blogg lite då och då och har ju läst om att han blir sämre. Cancer är en fruktansvärd sjukdom, min far gick bort i cancer för ca 10 år sen nu. Hoppas i alla fall att det blir en lyckad utställning på ÖPS idag och för att muntra upp dig lite kommer här en bild på Eliots helbror Hembys Bellman. Jag kom alltså iväg till tävlingarna i Varberg och han hoppade i unghästavdelningen där. Riktigt fin kille!

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

lovsjoen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll !!

Jag tycker också det är jättesorgligt med din far Nina, vi upplevar nog alla någon gång i livet den hemska cancer i olika former och stadier. Jag har själv mistat flera nära i cancer dom senaste åren.  I dessa dagar går även mina tankar till alla drabbade i det som har hänt i Norge Rynkar på näsan

Men jag måste bara få uttrycka min glädje över att det gick över all förväntan på Svenska New Forest föreningens regionala utställning i Örebro i går. Vårat sto Stackarps Paola blev Bästa Sto och slutade dagen med at få titeln reserve Best in Show. Endast slagen av godkände hingsten Esse Golden Brown som blev Best in Show.

Vi hade även med Lövsjöens Wanessa e. Palle som fick 38 p. och silver, jätteglad även för detta. Hon fick utdelning för sina rörelser, igen Glad

På bild Stackarps Paola RNF 2432

Skogalund
0

Tack för era snälla ord! Det värmer verkligen <3

Grattis till res. BIS, Solveig! Vad roligt!!

Jättefin bild på Bellman! Vad roligt att du visar den :)

Tjejen som ska rida och tävla Eliot, var med om en ridolycka för ett tag sedan. Hon fick kotförskjutningar i ryggen. Hon är fortfarande konvalecent, men jag hoppas att hon ska bli frisk snart, annars får vi se oss om efter en annan ryttare åt honom.

Hoppas ni alla får en bra dag i dag!

SandraO
0

Godkväll säger jag också!

Sitter på jobbet helt själv vid denna tidpunkt. Sitter och gottar mig över att jag ska kolla på stallplatser till mina godingar, första imorgon bitti och nästa på fredag nästa vecka. Hoppas att stallen lever upp till mina förväntningar så jag kan flytta dom efter min efterlängtade semster :)

Snart är det också dags för Tanya´s första utställning där hon kommer visas i veteran klassen. Ångrar att man inte tagit tag i utställning tidigare med henne dock och att man inte komemr få något föl efter den underbara ponnyn.

Menmen, jag håller tummarna för att hon får några bra poäng iallafall. Vore kul att få det på sin gamla dam!

Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig kväll och en solig morgondag!