New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 1395 ggr
Nellan
0

God morgon 16 augusti

God morgon,

här ligger man i sängen uppallad på en hög med kuddar. Fick en rejäl släng feber igår och var helt utslagen på kvällen och kunde knappt sova inatt. Så jag kunde inte gå till jobbet idag. Nu har den mesta febern släppt dock så jag ägnar lite tid åt att identifiera bilder. Det blev lite fotograferat i helgen med en lokal fälttävlan i lördags och sen en sväng till SNF riks även med lokalutställning för connemara under söndagen. Ni får hojta om det är några speciella hästar ni vill se bilder på, jag såg ju dock inte några unghästar då de gick på lördagen.

Vädret ser ok ut, vi är inte så hårt drabbade i år men jag har ju förstått på nyheterna att det har kommit mycket regn på många ställen. Det är inte utan att man börjar fundera på hur årets halm kommer bli.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Hovgarden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste tacka SNF för en riktigt trevlig helg på RIKS och så fint bildspel Cornelia hade gjort till Ella med Smedhultsponnyer och helt underbart att få se Smedhults Penny, vilket sto! Jag blev verkligen rörd!

Här har det regnat mycket oxå, men jag tror ni på västkusten fått mycket mer!

Var hos naprapaten igår, efter att haft fruktansvärt ont i nacken hela helgen så kunde jag inte ta mig till jobbet i måndags :/ hon knäckte ett gäng låsningar i nacken samt bröstryggen, på torsdag är det återbesök… Idag hade vi avelsrådgivaren ute så nu är avelsplanen lagd ett tag framöver för korna och kvigorna :) Så intressant med avel!

hej hopp!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

lovsjoen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God kväll !

Tack Eva för dina fina bilder från Riksen, Sörbys Queen såg ut som en riktig drottning. Så hoppas jag du kryar på dig snart !!

Katja: Din Julia är också mycket fin Glad

I dag har jag hunnit stängsla ett höstbete till ponnyerna, som dom kan gå ett tag på utover nu innan det blir för kallt. Samtidigt var min medhjälpare Sara här och motionerade ett par ponnyer.

Körde sedan in till Arvika Ridklubb och kollade på när min dotter red sin nya häst Lovis. Lovis är bara 3 år, så det blir lite lättare ridning än så länge. Hon sköter sig riktigt bra, och är jättesöt. Hoppas det håller i sig Flört

Nästa på schemaet för dagen var ett besök hos tandläkaren, inte sååå kul Rynkar på näsan

Hem för att ta emot ett lass med hösilage, 20 fyrkantbalar.            Sen få i vår andra stora häst lite antibiotika, hon har fått ett svårläkt sår på ena bakkotan. Hoppas verkligen att det bara är en inflammation, och att det inte är något annat fel där !! Hon är inte så svullen som hon var innan behandlingen i allafall.

Hovgarden
0

Tack! Ja jag älskar min lilla julia :D

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan