New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 1437 ggr
Nellan
0

God morgon 22 september

God morgon

Här är det riktigt höstrusk idag och jag ligger här i soffan och mornar mig och har lite ångest för att jag inte la på ponnyn täcke igår. Hon står inne på nätterna och vi har ingen täckesservice så man måste lägga på kvällen innan om de ska ha täcke. Men jag hoppas att vädret snart blir bättre. Hon går i en bra hage i alla fall för tillfället med ganska mycket träd så vill hon kan hon gå in under och ställa sig.

I helgen är det ungponnychampionatet i Falkenberg. Som det ser ut nu kommer jag att åka båda dagarna. Någon mer som ska dit? Startlistorna ser riktigt intressanta ut och det blir förstås problem när det pågår saker på tre banor samtidigt, man kan inte se allt. Jag kommer nog mest att titta på 5- och 6-åringarna eftersom de går utomhus så det går att ta bättre bilder. Men om det regnar smiter jag in till 3- och 4-åringarna.

Nästa helg är det sedan SNFs höstmöte. Funderar på att åka, jag har aldrig varit på Stackarp och det hade varit jättekul att se deras hästar. Rodlease Dancing Gold tex har jag inte sett på hur många år som helst. Någon som ska dit?

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

lovsjoen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God kväll !

Här har vi haft rätt så bra väder i dag, med sol Glad 

Har ridit två ponnyer i skogen i dag, varav den ena absolut inte tycker om älglöss. Det har vi tyvärr ganska mycket av just nu, så det blir till att sitta och plocka bort emellanåtRynkar på näsan

Bra att du ska på ungponnychampionatet Eva, så vi får lite resultat och kanske några bilder, jag skulle så gärna ha varit där!!

Till SNF's höstmöte är det planerat att i allafall jag ska åka, och jag räknar med att Annica Carlsson också följer med. Jag har varit på Stackarps stuteri en gång, det ska bli jättekul att komma dit igen och titta på fina NF-ponnyer. Det ska även bli kul att höra på Marie Nilsson berätta om körning med NF-ponnyer, kanske det blir flera körintresserade efter mötet Glad

nabben
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon!

Här har vi blandat väder, ena stunden vräker regnet ner, båser så det viner i knutarna, i nästa ögonblick skiner solen.

Vi kombinerar ihop en mini sem. dotter, svärson, barnbarn tar vi med oss. Ungponnychampionatet på lördagen. På söndagen blir det shopping i Ullared.

Vi har också planerat in att åka på höstmötet. Jag har varit på Stackarp två gånger. (betäckt mina ston med Top Boy o Jop).

Två helger långresa, tur man har bästa ponnyskötare.

Vi ses!

Hovgarden
0

Jag kommer tyvärr inte kunna åka på varken ungponny cham vilket är väldigt tråkigt då jag följt diplomat ända sedan han var föl. och inte heller kan jag åka på höstmötet för då jobbar jag, typiskt! Hade så gärna velat se stackarps hästarna o hingstarna :) Nellan du kan väl kanske ta några bilder på hingstarna vore kul att se hur de ser ut nu :)

Ha det så roligt alla!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan