Jag har två Fredriksbergare i stallet:
Fredriksbergs Kamé RNF 2509 f.91 isabell sto 140 cm.
e.Smedhults Cavat RNF 44 u.Fredriksbergs Joan RNF 1099 (ELIT) ue.Leede's Boy RNF 16.
Flerfaldigt guldbelönad, 42p. Inköpt 2007, även om jag träffade henne första gången som nyfödd och hade henne hemma som unghäst. Kamé har stått många år i Danmark där hon tävlat dressyr med placeringar motsvarande FEI på nationell nivå och hon har deltagit i Danska mästerskapen.
Kamé har en fantastisk prestationshärstamning, hennes mor lämnade bla Fredriksbergs Garp (EM fälttävlan) och Fredriksbergs Mozart (EM dressyr, exp Tyskland). Kamé har lämnat sex föl, tidigare bl a stoet LL Möllegaardens Dunnhill e.Marlino, som i sin tur lämnat två godkända hingstar, Sulaatik's Versage och Sulaatik's Versace. Kamé är dräktig med den danske hingsten Mister Malthe.
Fredriksbergs Dizney RNF 98 f.84, död 19 januari 2011. Isabell hingst 140 cm.
e.Smedhults Cavat RNF 44 u.Fredriksbergs Nadja RNF 1152 ue.Leede's Boy RNF 16.
Inlånad sedan 2002, även om jag träffade honom första gången 1987 då han var tre år. Dizney tävlade många år på nationell nivå, med bl a silver vid inomhus-SM i hoppning 1999 och guld vid fälttävlans-SM 1992. Dizney tävlade på nationell nivå fram till 20 års ålder 2004, då deltog han i SM både ute och inne samt vann msvA (Ponnyernas Grand Prix) på Strömsholm. Dizney är flerfaldigt guldbelönad, 42p.
Dizney är mycket nära släkt med Kamé då de båda är efter Smedhults Cavat och mödrarna Joan och Nadja är helsystrar. Dizney är far till godkände hingsten Dimmans Eros RNF 182 (NM-guld individuellt och solver i lag 2011, NM-silver individuellt och guld i lag 2010. SM hoppning 2006, 2008, 2009, 2010, 2011) och till flera framstående tävlingsponnyer, bl a Bugatti som deltog i EM i fälttävlan 2009.
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus
Jag har fyra Fredriksbergsston:
Fredriksbergs Yanni f. 04 e. Fredriksbergs Kavat RNF 23-S u. Fredriksbergs Qia. Brun med strimbläs.
Fredriksbergs Yrsa f. 04 e. Fredriksbergs Kavat RNF 23-S u. Fredriksbergs Biskwi. Brunskimmel med stjärn.
Fredriksbergs Chanelle f. 08 e. Dart Light RNF 113 u. Fredriksbergs Yanni. Isabell med strimbläs.
Fredriksbergs Daisy f 09 e. Fredriksbergs Kavat RNF 23-S u. Isadora. Fux med bläs.
Vad har du för Fredriksbergare Bonjoour?
#2 Åh vad roligt verkligen! Du har ett helsyskon till min!
Min heter Fredriksbergs Uni - e. Fredriksbergs Kavat u. Fredriksbergs Qia och ue. LL Möllegårdens Marco Polo.
Uni är född 2001.
Jag har ägt Uni i precis ett år och vi har hunnit rida upp till LC hoppning och kommit två i en debutant fälttävlan.
Jag har inte hunnit längre i hoppningen pga att jag inte hittat knapparna på henne. Hon är väldigt pigg, stark och hoppglad nämligen :)
Just nu vilar hon då hon är halt men vi tar nya tag! :)
Uni är underbar på alla sätt och vis, världens trevligaste ponny, gnäggar alltid och ska alltid ha uppmärksamheten.
Foto på bilden: Jennie Siggelin
Jag har en ponny från Fredriksberg.
Fredriksbergs Tilda f-00 e.Dart Light u.Fredriksbers Bi, hon är isabellskimmel med strimbläs
*Putt putt*
Jag har två fredrksbergsston, Fredriksbergs Nelly och Fredriksbergs Qia :)<3
Jag har en liten uppfödning Skogsstjärnas och Nelly fick ett stoföl i maj förra året e. Esse Golden Boy RNF 157 som heter Skogsstjärnas Audrey och Qia är dräktig med Jolly Roger RNF 109 och beräknas föla i slutet av april.
King loue är en avkomma till fredriksbegs Dizney
King loue är en avkomma till fredriksbegs Dizney

Åh, lilla Louie, han har gått här hemma hos mig tillsammans med sin mor Swahily 
ja, det stämmer. har du facebook eller bilddagboken för där har jag bilder som du kan få om du vill
#12 Kan du inte visa bild på honom här?
jag har jätte många till men orkar inte lägga in alla men här är några

Jätteroligt att se =)
ja, han har det väldigt bra fast han är lite envis han vill INTE gå in från hagen han står helre still och kollar:D:D var bor du??? kanske kan komma och hälsa på så kan du får träffa honom om du vill?????:D

Jag bor i Gärdslöv utanför Skurup.
Visa honom gärna på Svenska New Forestföreningens riksutställning eller Österlens hästvänners utställning på Bollerup. Datum och länkar till mer info finns under New Forestkalendern 2011.
Vad fin han är King Louie! Jätteroligt att du ville visa bilder på honom.
när är det mennar du på sommarpremiären på bollerup??
eller när är dom andra?

Utställning för alla ponnyraser på Bollerup 6 augusti. Mer info finns här http://www.ohv.se/dev/kalender.php

Åh vilka fina nf här…och färgerna är underbara
!OCh så är det ju prestationsblod..
kostar det något att anmäla till utställning??
#6 du äger alltså min NF's mamma! vad roligt! :D alltså Qia! :)
# 6, gu va kul att du har Nelly! :D Visst är hon u. Frdriksergs Julia? Henne tävlade jag förut :) Har även tävlat Fredriksbergs Nova och nu har jag en egen Fredriksbergare.
Fredriksbergs Uniq e. Fredriksbergs Kavat u. Fredriksbergs Pamina. Isabell valack f. 2001
Ska ladda upp en bild på honom ikväll är jag sitter vid rätt dator :)
Hej Scruffe, Ja det är hon :) Vad roligt att du har ridit henne, hur var hon som ungponny? Du har ingen bild på henne som ung? Det vore så roligt att se hur hon såg ut då :D
Jag har sett bilder på Uniq, han är jättefin :D
Hej Bonjoour, Ja det stämmer :) Uni ser jättefin ut!!