NK i Holland
Jag har nog aldrig satt min fot här på NF i fokus tidigare men kom på att ni kanske är intresserade av att de sex främsta placeringarna i Z-class i holländska mästerskapen i fälttävlan igår gick till NF-ponnyer.
Har lyckats luska reda på fädernet via startlistan och för den som är intresserad av att se dem in action finns de att hitta via denna länk http://bromsmckenzie.com galleri NK Z-class

Tack för att du delar med dig, det var fina bilder! New forest rasen är ju stor och framgångsrik i Holland, det ser vi ju inte minst på alla goda framför allt hopponnyer som kommer hit till Sverige. Visst är Z klass den högsta klassen för ponnyer eller har jag fel för mig? Vad motsvarar den i Sverige?
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus
Z-klass är högsta klassen i Holland för ponny och ligger på 1.10m nivå :) Med mina erfarenheter från fälttävlan på stor häst gissar jag att det är högsta nivån även i Sverige.
Ponnyerna är superfina och jag har följt dem hela säsongen. Tråkigt nog både på stor häst och ponny är att startlistorna (i fälttävlan) i både Holland och Belgien på nationell nivå ofta saknar stam på hästar och ponnyer så man knappt vet vad som susar förbi.