New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 1052 ggr
lovsjoen
0

God morgon 20.november

Så var det redan söndag, och snart slut på min lediga helg Rynkar på näsan

I dag är det riktigt grått och trist väder här, och det regnar !!

Hästarna har fått sin frukost, och ska snart ut. Vi ska iväg med en ponny på dressyrträning, så jag väntar på att ryttaren ska komma och göra i ordning ponnyn Skrattande

Hoppas ni alla har det bra, och skriv gärna några ord Flört

Foresta
0

Jag städar inne idag, tråkigt men välbehövligt… Vid lunch kommer en tjej och hämtar en massa dublett-tidningar och i eftermiddag skall jag göra en id-koll på en skäck, så det tar lite tid…

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

Nellan
0

God middag!

Här är hela 10 grader varmt och uppehåll. Här inne i stan som är rätt nära havet är det lite grått och dimmigt men bara nån mil inåt landet började det spricka upp.

Jag har varit i stallet idag och Petronella har fått vara med på löshoppning. Hon är helt okomplicerad och gör precis det hon ska med en härlig teknik. Hoppade inte så högt (bara 95) utan hon fick mest vara med för att gymnastisera sig lite. Har haft en fin hästhelg annars. Var ute och galopperade i skogen i går och ponnyn var på sitt bästa humör. Känns väldigt skönt för hon var lite knackig för några veckor sedan men nu är hon klockren igen.

Innan jag åkte från stallet blev det lite ledsamt. Sa hej då till Petronellas boxgranne och gamla hagkompis Amber som ska avlivas i morgon. Hon hade en ledinflammation, sprutades och leden blev infekterad. Sövdes och spolades två gånger och stod på Slöinge i flera veckor men det har inte blivit helt bra så nu får hon somna in. Alltid lika tråkigt och jag är så ledsen för hennes ägares skull.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Hovgarden
0

Några dagar senare, då jag var i skåne i helgen :) Var på Julmarknad och julskyltning hela söndagen :) Åt rökt ål förförsta gången i mitt liv tror jag, gott!

Har varit en lugn helg för en gångs skull :) Annars är det bara jobb, plugg elelr något annat som ska fixas med :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan