God middag 15 november!
Här är det full rulle hela tiden. Är det inte skola så är det jobb och är inte det inte jobb så är det hästar :) och på den lilla övriga tid man får ska allt annat hinnas med. Men jag är glad över hur min vardag ser ut för tillfället. :)
Hästarna tar det lungt för tillfället. Har varit mycket i skolan och sen kom jaktsäsongen. Vi får se nu framöver om vi ska kunna dra igång igen jag o Julia.
Just nu läser jag fårkurs i skolan och innan det var det mjölkkurs, med inriktning avel och sjukdommar. Jätte intressant! Sista veckan i november ska jag gå seminkurs (för kor) och det ska verkligen bli jätte kul! 4-5 veckor efter det ska jag vara på jobbet och seminera både kor och kvigor :)
Så vad händer ute i new forest Sverige? Har ni något roligt på gång? Har ni några tankar inför nästa säsong?
Varma hälsningar

Här hos mig händer inte mycket, tråkigare är att se att så få medlemmar verkar orka bry sig om att skriva inlägg numera. Har ni tröttnat?
Vad gäller ponnysarna har ridträningen av kat C 3-årsstoet just tagit vinterpaus. Hon hoppar som en gasell och det är svårt att inte dra på för mycket. Som tur är har vi tillgång till en duktig unghästvan tränare som gärna hjälper till. Och bromsar, nog så viktigt. Nu blir det bara lite skogspromenader och mycket vila över vintern, jag tror det är bra för unghästar med lite tid att tänka efter. Nästa år satsar vi på kvalitetstävlan.
Det 16 åriga kat C stoet som tidigare varit hopptävlingsponny har börjat ridas lite igen av sonen 11 år, efter skada.
Hennes inlånade 9 årige halvbror, också kat C, är en dressyrtalang, men han har en del spöken att tampas med. Han tränas av dottern 12 årtillsammans med duktig tränare, och jag hoppas att de nästa år skall våga ställa upp i lite tävlingar. Båda kan plödsligt drabbas av fegfnatt vilket ibland blir ödestigert. Han är för övrigt till salu. Helbror med en vinnare av 4 års kvalitetsfinalen i hoppning och mycket släkt med duktiga dressyrponnyer. Mamman helsyster med godkänd hingst.
Det 9 åriga D-ponnystoet med en vilja av stål skall sättas igång igen och förhoppningsvis bli en duktig allroundponny till de växande barnen.
Bilden från hubertusjakt utanför Vadstena där alla utom de första 2 var NF, mina är nr 2 och 3 från slutet.
Ha det bra i höstrusket, Anna.

God morgon
Nu är det ju redan 17.november, men jag skriver här så blir ju denna tråden lite längre !
Anna, tror inte medlemmarna har tröttnat. Men det är ju inte så många medlemmar som har skrivit så aktivt här inne. Det är många som är inne och läser här i allafall 
Får väl prova att dra igång lite mera, så kanske flera blir sugna på att skriva här också.
Här i Värmland är det lite kallt nu, vi hade -8 i går. I dag är det som tur är bara -4. Ingen snö på backen än! Det är ju bra, för jag har inte alla mina ponnyer som rids broddade än.
Nu ska jag ut och rida två ponnyer, innan jag ska iväg på arbete.
Ha en bra dag !!
På bild: Akrobat och Sara

Härligt att höra vad ni har på g :) och alltid kul med bilder :) Ja som sagt vi har endel medlemmar och av dem är kansek få aktiva men många läser. Tyvärr har jag haft mycket och när aktiviteten är låg på skrivar fronten påverkar ju det tyvärr medlemarna oxå i den riktningen, men vi hoppas på lite mer aktivitet under vintern :)