God morgon 24 November!
Idag är det en månad kvar till julafton, många som längtar? Jag längtar alltid efter julen då man träffar hela familjen med brorsbarn och så. Eftersom vi bor 30 mil i från varandra så ses vi inte särskillt ofta tyvärr :(
Men med julen kommer även mycket som ska göras, det ska pysslas, pyntas och bakas :) Vad är era favorit syslor inför jul?
Jag tyckler nog bäst om att göra julgodis och att baka. Min största favorit under julen är rågsikten som min mamma brukar baka, underbart gott! Kan äta ett helt bröd utan att blinka ^^
Även lussekatter är gott :)
För min del är det plugg idag, två skolarbeten ska vara klara till i morgon plus en till uppgift så det gäller att ligga i :) På morgonkvisten har jag tvättstugan oxå..
Ha en toppen dag!

God middag !!
Jag tycker julen var roligare förr, nu är det mest bara stress och mas. Men jag hoppas att vi kan få några fina dagar i allafall, med lite lugn och i trevligt selskap.
Får se om det blir något pepparkaksbak, men lussekatter ska jag då se å få gjort 
I dag har jag varit på efterkontroll med bilen. Den var på verkstad i går, och där gjorde dom blant annat en ljusinställning. Fick en anmärkning sist om att den var för låg. Tror ni inte dom fixade så den hamnade för högt nu då
På väg hem i mörkret i går, var det många mötande bilister som var irriterade på mig som körde med helljus. Men det gjorde jag ju INTE !!! Kontrollanten i dag justerade det i allafall, så nu hoppas jag det är okej 
Sen så blev det lite ridning på Akrobat och på min dotters SWB Lovis 
Nu ska jag äta lite, fixa klart i stallen för kvällen och sedan iväg för att jobba några timmar.
Ha det så gôtt 

Störande när sådant händer min bil hade ett lyse som stod för högt, hur nu det kan hända :/ kan inte så mycket om bilar ^^
Idag blev det lite ändringar av schemat, Annika på jobbet var sjuk så jag fick hoppa in hos korna på eftermiddagen <3 Efter det var Jenny och jag och simmade 40 längder, bra jobbat tycker jag för att vara andra gången :) Nu är jag hemma igen och sängen hägrar för i morgon är det bäst jag går upp tidigt och pluggar :)
God natt :)

Jag hade en full dag utan hästar igår. På förmiddagen var jag på begravning, en god väns far har gått bort. Efter ceremonin var det sittning med buffé på en restaurang som heter Allé utanför Simrishamn. Vi bröt upp från sittningen vid kl 15, och då insåg jag att det inte var någon idé att hinna hem emellan, det är trots allt drygt 7 mil enkel resa. Jag skulle nämligen tillbaka till Allé kl 19 för att äta julbord med Österlens Hästvänner. Följden blev att jag åkte till biblioteket i Simrishamn och satte mig och läste i ett par timmar, mycket trevligt. Sen åkte jag och hämtade en väninna som skulle med på julbordet, och vilket julbord! Jag tycker bäst om det kalla på julbordet, särskilt sill och lax. Här fanns det 12 olika sillar och ett helt bord med olika laxsorter, mums! Jag är fortfarande mätt… =)
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

God morgon på er alla!
Här skiner solen och det är 3 grader varmt. Härligt. Men det saknas lite julstämmning till ljusstakarna som ska upp. Men jag klagar inte. Tittade på lite foton från förra året. Vi hade då redan i november så mycket snö att det nådde upp till magarna på russen.
Ha en bra dag.