God eftermiddag 2 december!
Så var det december och man väntar på att snön ska komma… Efter ett par dagar i Danmark denna vecka har det känns än längre från att man ska få se snö…
Under veckan har jag varit på seminkurs för djurägarseminörer (och deras anställda) Jag är ju anställd på en gård och har fått förmånen att gå kursen. Den var mycket givande och vi fick mycket praktiskt träning under kursen i Danmark. Även mycket avelssnack blev det :D Vi kom hem till Sverige i natt vid halv två tiden och fram tills dess pluggade vi inför provet idag, och pratade en hel del avel :) Favorit ras efter Danmarksresan blev Jersey. :) De är lite mindre och med min längd (jag är under 160 cm ^^) betydligt enklare att seminera :) Vi var på intressanta studiebesök och hade en hel del föreläsningar både på Danska och svenska :) Idag var vi på Örnsro ården där de tjurar som tappas på sperma i Sverige finns, så för mig som avelsnörd var det jätet kul att få se några av de tjurar vi använt oss av :) Nog om kor nu!
Som sagt andra december idag, bara 22 dagar kvar till julafton. Hur gör ni med Julklappar? I min familj så lottar vi sen köper vi en julklapp till personen på lappen för x antal kr och så rimmar vi. Sen får personen gissa vad det är i paketet och vem det är i från :) Jag har förmånen att vara ledig i år och då komemr jag att åka upp till Eskilstuna där min familj bor :)