God Eftermiddag 12.december
Alla pratar och klagar om vädret, men är det så konstigt ?
Här hos oss är det ena dagen -14 och massor med snö, för att nästa vara +2, regn och blåst. I dag har jag tack och lov sluppit att köra någonstans, för väglaget har varit hopplöst halt.
Men jag har nu i dag fått dom tre sista ponnyerna broddade, så nu behöver det inte vara något problem med ridningen i allafall 
Har bara tagit det lungt i dag, måste stressa ner lite ibland. Nu ska jag ut och ta in hästarna, lite tidigt i dag då det är så tråkigt väder. Jag tror inte dom ogillar att komma in, ganska blöta nu tänker jag.
Hoppas ni alla har det bra, och vet ni vad? Nästa vecka (torsdag), då är det en riktig bra dag. Då vänder det, och går emot vår 

Här är vädret oxå upp och ned, jag är ingen vinter fantast, men snön hade gärna kunna fått legat kvar när den väl kom..
Jag har oxå haft en lugn dag idag, det har varit extremt mycket de sista veckorna och nån dag tar det ju stopp helt enkelt. Så jag har bara varit hemma och knappt fått något gjort, läst en bok för att tänka på annat än hästar, kor, jobb och skola :) I morgon är det Jobbet som gäller ska väl praktisera lite seminering förhoppningsvis. Även ons-tors, fredag är det fårkurs igen och julbord med Agroteknikerna och de som går Bioenergiteknik ska bli trevligt och i helgen guess what… Då är det jobbet igen :)
Härligt, då ser jag framemot nästa torsdag, då ska jag även åka upp till Eskilstuna för att fira julen där :) Min bil ska även in på lite service :)