New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett: 02-new-forestponnyer
Läst 5337 ggr
HEJMiVi
0

Vem har min gamla Mira?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ponny efterlyses!
är det du som äger min gamla Mira?
Namn: Mira II
Kön: sto
Född: 2002
Ras: New Forest
E: Skattegårdens Miramis
UE: Åstratorps Mowitz

Mira såldes runt den 20 juni i år på ett försäljningsstall i Tidaholm av Anna Nolberger. Det är en "liten" tjej som har köpt henne och hon bor någonstans i Småland. Familjen som köpte henne provred tre gånger och bara älskade henne med en gång sa hon som sålde henne. Det är ungefär det här jag vet. Så snälla, snälla. Jag är i helt desperat letande efter min lilla ponny och vet du någonting skriv det gärna då. Annars har ni kanske tips på hur man hittar henne? 

Vi har provat:

* ringa argia och fråga vem som försäkrat henne - dom fick inte ge ut det
* titta vem som står som ägare på TDB, - och det gör pappa fortfarande..
* mejlat New-Forestförbundet och frågat om något ägarbyte registrerats - nej, det hade det inte..
* sökt på youtube/google/bdb - det finns INGENTING förutom det jag lagt ut..

hjälp? jag saknar min fina gamla mivsa :((<3

mugogi
0

Hon ser ut att vara en väldigt söt och rar ponny. Tyvärr anmäler inte alla ägarbyten… Ge det lite tid, det är ju inte så längesen hon såldes, och prova att kontakta registratorn på SNF igen. Kan tänka mig att den nya ägaren är överlycklig just nu och har säkert inte en tanke på att anmäla ägarbytet.

Kolla runt på ridskolor i Småland. Hon kan ju stå uppstallad på en ridskola även om hon inte är någon ridskoleponny. Hon kan ju kanske även delta i små lokala tävlingar. Hennes namn kanske dyker upp i en startlista någonstans någongång.

Lycka till!

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

ZABA
2

Kan du inte få uppgifterna direkt från försäljningsstallet? Om de inte vill lämna ut uppgifterna kanske du kan be dem att istället skicka dina kontaktuppgifter till de nya ägarna?

Skogalund
0

Jättefin (och sorglig) film! Ni ser verkligen ut att ha haft det bra tillsammans.

xcandygirl
0

Vilken hjärtekrossande film.. :(
Hoppas du hittar henne, hur har det gått?