New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 1577 ggr
Karinpe
0

God morgon!

Varkar som god morgon-tråden självdött.

Är ni kvar här, allihopa? Jag har själv haft ett litet uppehåll pga datorproblem.

Hur går det för er? Vad händer 2012? Vad har ni för mål?

För mina ponnyer gäller:

M1: Vidareutbildning med start LA/LA/FT P80 som mål. NF-SM.

M2: Vidareutbildning med LA/LB/startfälttävlan eller stilterräng som mål. NF-SM. Betäcka i år?

M3: Inridning, 3-årstest, någon utställning (föl- och unghäst/hingstmönstring?). Kastrera?

Lilla W: Inridning, 3-årstest. Sälja till tävlingsryttare eftersom han är för liten för mig.

För mig gäller:

Styrelseuppdrag i ÖPS samt funktionär samtliga utställningar.

Närmast är det ÖPS påskutställning i Mantorp på långfredagen.

Hovgarden
0

Halloj!

Ska försöka ta tag i och skriva nån artikel här inne så kanske vi kan få igång forumet igen!

Nu är ju våren här och tyvärr får man ju inte mer tid för det men motivation och inspiration brukar öka :)

Hos mig ser det ut så här:

Julia kommer att åka nu inom en månad till de som köpte hans son Juventus :) De ska rida och utbilda Julia, kommer bli jätte kul för henne! Själv har jag ont om tid på grund av studier och jobb så för hennes del kommer det här bli riktigt kul!

Ronya kommer gå kvar och henne kommer jag nu börja vänja vid div utrustning och målet är att longera henne och så i sommar, kanske åka på någon utställning om hon inte ser ut som en hemsk 2-åring ^^

Ella är ju hos Jessica fortfarande :) Där hon ska föla. Hon kommer hem någon gång nästa vinter :)

Tyvärr fick vi ju vinter här igen, man blir lite småbesviken även om man inte barde vara förvånad när vi hade så himla fint väder förra veckan :)

I skolan läser vi just ny Byggnadsteknik, mycket intressant!

Hoppas våren kommer nästa vecka för jag längtar!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

lovsjoen
0

Hej, hej Skrattande

Här är det full fart, mycket ska hinnas med. Men för att tråden inte ska kännas död, så skriver jag en annan dag Flört

Karinpe: Hur stor har han blivit nu, lilla W?

Nellan
0

God morgon!

Inte heller jag har varit så verksam här på sidan över vintern.

Just nu håller jag på att återhämta mig efter att ha legat i influensan i stort sett hela veckan. Det går sakta men säkert. Ska titta förbi stallet idag som har en clear round dressyr för klubbens medlemmar. Petronella ska inte vara med men det är alltid kul att se sina stallkompisar, även om jag inte stannar så länge. Inte värt att stå och bli kall när man precis kommit på benen.

Jag har inga direkt mål för ponnyn för året. Hoppas dock att någon av medryttarna vill börja träna lite för tränare senare i vår, det har pratats lite om det.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Foresta
0

God-mitt-i-natten

Här är det lugnt på hästfronten, fyra dräktiga ston och två ettåringar hemma bara. Hingstungen åker i nästa vecka är det sagt.

Funderar på om jag skall betäcka om och i såfall vad, eller om jag skall betäcka överhuvudtaget (och om jag inte ska borde jag låna ut stona till avel…)

Jag vill ha ett par egna Eros-föl, så jag har tänkt betäcka Lady Jane och Denitha med honom, men vi får se.Till Eros mamma Elmia lutar det åt Miclas Aristocrat just nu, jag tror det är en bra kombination. Eros helsyster Electra skall inte betäckas om, hon skall ridas.

Denitha är nu dräktig med Eros och beräknad 16 april - det närmar sig!

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

Karinpe
0

#2 han är ungefär 135 cm. Tyvärr. Han ähar vuxit till sig, framför allt framdelen är rikgtigt fin. Han är busig och glad hela tiden! Har tyvärr inte kommit så mycket längre än träns, sadel, tömkörningsgjord.

#4 Spännade med föl, jag går också i tankarna att betäcka. Vet baara inte vem eller med vad. Det är ju för att säkra min egen stall-tillväxt, inte för att sälja..

Nu blir det ridning, ikväll sadelutprovning, och imorgon jobb!