New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 1922 ggr
Nellan
0

God morgon 13 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Då var det söndag och i alla fall här ser vädret ut att bli bättre än i går då det regnade stora delar av dagen. Minsann om det inte har varit lite frost i natt också, det hade jag gärna sluppit nu.

I går var det KM i dressyr. Jag var domarsekreterare och tillbringade tre timmar sittandes i ridhuset men där regnade det i alla fall inte inne Glad.  Petronella startade en lätt B:1 med en av sina medryttare, som stor häst då ryttaren var 19 år. Det gick ganska bra, hon blev stundtals lite låg i formen vilket drog ner men slutade på ca 60% (domaren var överlag ganska snäll) vilket inte räckte till placering men var bra ändå, tror de kom ungefär i mitten. Nellan har ju inte startat så mycket dressyr så jag tyckte de skötte sig fint. Det var två till new forest med, ridskolans nya ponny Braamhoeve Norma e Ralph som jag tror vann bland ridskoleponnyerna och Amadeuz e Sörbys Lotus som vann bland privatponnyerna.

På kvällen blev det nycirkus med Cirkus Cirkör som var på besök. Ett par riktigt spektakulära nummer och överlag en mycket häftig föreställning. Väldigt kul att se och rekommenderas varmt.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

sallberglina
0

Hej hej!

För min del är det praktik just nu och det är bara tre veckor kvar innan jag är helt klar med min utbildning. Jag har fast jobb med en gång sedan och har börjat kolla på hus med min fästmän. Funderar fram och tillbaka över hästarna, hur många man har råd med och hinner med.

Aqua är fortfarande till salu och intresset tyvärr lågt. Synd på en trevlig ponny!

Ha en fortsatt trevlig söndag

Karinpe
0

Hej hej. Lite långa ledtider här på NFiF ;) Fortsätter i den här tråden ändå..

Har suttit som domarsekr. på Mantorpsryttarnas Nat ponnydressyr kat D nya lagtävlansprogrammet 2012 nu på fm. Spännade program med mycket action! Gällde att hänga med för att inte missa något. Inte direkt som styrprogrammet LB:1 som jag brukar rida.

1A OCH 3E PLAC 2 ST nf-HINGSTAR!

http://online.equipe.com/sv/class_sections/46934/results

(Min domare satte dessutom ytterligare 2 st NF-ponny bland top 5, se C-domaren.)

Som många redan vet har jag flyttat till Stockholm. Har haft en riktigt bra första vecka på nytt jobb, i ny lägenhet och i ny stad. Kom hem natten till torsdag och möttes av välkomskommitte 5 kittycats. Ekli (min trogna följeslagare) har sovit med huvudet på min hand båda nätterna för att försäkra sig om att jag inte försvinner igen.

Har också 3/4 ponnyer till salu, men det går trööögt!! Imorgon blir det 3-årstest i Nyköping med Lilla W.

Trevlig helg!

Hovgarden
0

Tyvärr så är det ju så när värmen kommer, att tiden verkar ätas upp. Efter en jobbig vecka i skolan är jag på rätt köl igen, har flera inlämningsuppgifter samt tenta denna veckan. Förutom dagens huvudvärk är jag på g :) Ska bli skönt med sommar"lov" och få jobba ordentligt med korna igen :) Tittar lite på utställningar men tyvärr verkar varenda helg vara min jobb helg, få se om jag kommer i väg på en premiering iaf…

Ska krypa ner i sängen igen och örsöka kurrera mig lite till :( i morgon är det studiebesök på Dataväxt i Grästorp :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

lovsjoen
0

#2 Karinpe

Du måste ju berätta hur det gick på tre-års testet Flört

Fick du några bilder?

Ha en bra dag i solen alla, det ska jag Skrattande

Karinpe
1

Inga bilder, ingen fotograf på plats.  Hade med mig nyinköpt videokamera, och hade tänkt använda en piskförare från funktionärerna, för att kunna avsätta en av mina egna ill foto,men jag tyckte lokalbefolkningen verkade direkt olämplig… :)

Det blev pris i hoppning med 9-9; 50 p H dipl

och 88877-8; 46 p och klass 1 i gång

Ponnyn är till salu ;)