New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett02-new-forestponnyer
Läst 1613 ggr
janehellen80
0

new forest på fb?

Hej.. har precis skafat mig en new forest å undrar om det finns några sidor på fb?  Har letat men ej funnit några…

mvh Helene

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

lovsjoen
0

Vad letar du efter på facebook?

Det finns många sidor om New Forest ponnyer över hela världen, även många stuterier.

Berätta gärna om din nyinköpta New Forest Glad

janehellen80
1

tp forum lr ngt sådant :)  finns många i andra raser ..

ett sto född -12 , brun m bläs , e: Stackarps Diplomat RNF 196 u:Keimos Lucinda RNF 2194

En riktigt söt å social tjej <3

lovsjoen
0

Ett svenskt New Forest forum på fb finns kanske inte, vad jag vet. Men genom vänner på fb har man ju en mängd med info i allafall.

Spännande att du har skaffat dig en New Forest, och dessutom en ungponny Skrattande Genom fb vet jag att mamman till din NF nyligen har lämnat jordelivet.

Pappan till din NF ska ju göra sitt bruksprov i Vetlanda 23-24.mars, och avelsvärderingen för New Forest hingstar är väl den första stora händelsen i år som vi New Forest entusiaster ser fram emot Glad

Nu är det ju lite låg aktivitet här på forumet. Men det är ju ett New Forest forum, och alla intresserade får ju gärna skriva inlägg här. Ju flera som skriver, ju flera besökare blir det på sidan som båda läser och skriver.

Så berätta gärna mera om din ponny, och vad du har för planer med henne framöver.

janehellen80
0

#3 jo jag vet oxå tyvärr hon vandrat vidare …  å till vetlanda tänkte jag åkt å kikat :)

vi har 4 russ på gården, har skaffat stuterinamn och tänkt föda upp i liten skala .. så unghästvana har jag :) ..  denna lilla dam ska vi nu i början lära känna och när hon blir 3 blir det primering å 3 års test.. sedan får vi se.. denna tjej hoppas jag min tös kommer ta över sedan och tävla i ev hoppning, om intresset håller i sig :) men hon är min tills dess :)

Håller på och rider till mitt russ nu och det är mycket roligt så jag ser fram emot att få rida in denna tjej i framtiden :)

Får hoppas det blir mer aktivitet här framöver :)

Hovgarden
0

Vad roligt att du har hittat hit och att du köpt ett sto e. Diplomat. Han är en underbart snäll och vacker hingst! Har haft äran att följa honom sedan han var föl då Sandra på Tomacs Stuteri äger honom.

Här har du Fredriksbergs New Forest sida på FB

Sen finns det en engelsk New forest sida New forest pony people

Rowdown New forest ponies

Dimmans Eros

De var de som jag har hittat :)

Sen har du ju mitt stuteri oxå :) Stuteri Hovgården

Kul med russ men ännu roligare att du köpt dig en New forest :) Har du någon bild på det lilla underverket :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

janehellen80
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack… gick genast med :) inte så rolig bild i detta väder :)

Hovgarden
0

Gud så söt!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan