Ridklass på riksutställningen ??
Hej!
Efter att ha varit och sett ridklasser några gånger i England på Shows och i Sverige oxå hade jag nu tänkt i år vara med i en ridklass för de över 18 år men har de tagit bort det från rikset el??
Jättetråkigt….varför? Är intresset för dåligt?….kom igen nu hur många kan tänkas vara med ???…vi kanske kan göra en intresseanmälan här och vidarbefodra till arrangörerna
!!?
Hälsn Åsa

Hmm är detta något som blev av? Något som vi ska puffa på inför årets NF SM och RIKS?

Jodå det var ridklasser på RIKS utställningen 2012, båda för minderåriga och vuxna.
Resultat finns här:
http://www.newforest.se/Riks-2012/Resultat%202012.pdf
Åsa/stutericellys startade med en av sina ponnyer, och hon får gärna berätta hur det var att vara med !
Det kommer det nog att bli även det här året, och jättekul om det blir ännu flera vuxna som startar ridklass 🙂

Ah vad kul!

Ja det kan varmt rekommenderas🙂,det var jättekul att vara med i ridklass.Jag var med i dressyrklassen red efter anvisningarna visade upp de olika gångarterna,lydighet mm och så efter det visade man upp den för hand oxå.Kom 3 plac av 4 st.Det var en annan poäng man oxå fick så den vill jag slå nästa gång.Är gärna med igen men vet ej hur det blir i år då Fleur skall föla.Min Scaldia´s Nikita åker nog ner på rikset,de tyckte det var så roligt förra året men då tävlar de de vanliga klasserna i hoppning och dressyr.
Hälsn från ett soligt Västmanland Åsa