Annons:
Etikett05-hästhälsa-och-hästhållning
Läst 1862 ggr
Nellan
8/26/10, 8:59 AM

Vinterpäls

Det är visserligen bara augusti och sommar än enligt almanackan men här nere i söder har vi precis haft den första höststormen.

Stod och klappade på min ponny och kunde konstatera att hon är lite mattare i pälsen och har börjat ludda till sig en hel del. Med andra ord, vinterpälsen är klart på G!

Hur är det med era ponnyer, har de börjat sätta vinterpäls än? Brukar ni ge något extra i pälssättningsperioder?

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Annons:
sallberglina
8/26/10, 10:49 AM
#1

Japp, min NF sätter päls ordentligt nu och är ganska trött just nu. Byter även tänder och är inte alls så glad och pigg som jag önskade inför helgens 3-årstest. :(

Skogalund
8/26/10, 3:32 PM
#2

Mina NFar håller också på att sätta vinterpäls. Det började redan i slutet av juli, på en del av dem. Man såg att de började bli lite "marmorerade" i pälsen. Det känns ju alldeles för tidigt, jag vill ha lättskött sommarpäls länge!

sallberglina
8/26/10, 4:25 PM
#3

Och min lilla som blir två i helgen satte päls när det var som allra varmast, men han är ju lite konstig med det mesta uppenbarligen, som han varit sedan han föddes.

mollyphlox
8/27/10, 7:33 PM
#4

Jodå, min medryttarpålle har börjat få vinterpäls hon också. Bor ju i Finland men ungefär i jämnhöjd med Umeå! Hon blir alltid lite sur när hon byter päls, antagligen är hon extra känslig i pälsen då.

Upp till toppen
Annons: