Annons:
Etikett10-om-sajten-och-ifokus
Läst 2095 ggr
Hovgarden
2009-08-26 10:24

Vi vill ha tips! Vad vill ni läsa om!?

Ja precis som titeln lyder så undrar vi här på NFiF vad ni ill läsa om? Är en färgartikel på g under hösten. Månadens ELIT hingst är på G. Hur kan vi helt enkelt få ett aktivare forum?

Vi är tacksamma för alla förslag!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
T-restorp
2009-11-01 14:15
#3

Eftersom jag är ny som "uppfödare" vill jag gärna läsa om de olika kvalitetsmätningar man bör göra på sin ponny. Med detta menar jag exempelvis fölmönstring, treårstest och allt vad det nu finns. Jag känner mig osäker på vad som krävs för att matcha ponnyn på rätt sätt… Typ.

Karinpe
2009-11-02 16:45
#4

Någon frm av kalender med länkar om det går att fixa? SPAFs hemsida+kalender är ju skitrörig+inaktuella hemsideadresser. Vi kan göra bättre!

Nellan
2009-11-02 20:36
#5

#3 Jättebra förslag.

#4 Kalender med länkar finns redan Skrattande. Om du tittar på förstasidan så finns det en ruta med "Läsvärt" och där finns New forest kalendern 2009/2010 som byggs på allt eftersom. Just nu är där inte så mycket med tanke på att det är vinter… Hm, undrar om man kan lägga den där den syns mer?

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Hovgarden
2009-11-02 21:12
#6

# super bra förslag!

# säger som #5 :) men vi kanske kan göra den synlig högst upp precis som den här tråden?

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Annons:
Karinpe
2009-11-12 15:35
#7

#5 o 6 eftersom jag inte sett den förrens nu så har det ju bevisligen inte varit tillräckligt exponerad (jag tillbringar myyycket tid på dennna fina sida :D )

nu när det ligger högst upp så ser jag den varje dag :)

Hovgarden
2009-11-16 07:59
#8

#Perfekt!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Zinzana
2009-12-25 19:09
#9

Gärna mer om denna härliga ras på 60-70 och 80 talet!Cool

Då jag själv red och lärde känna många hästar som var New Forest, eller korsade med rasen.

Tex: Oakley David gav ju många bra avkommor.

Kom igen!

sallberglina
2010-02-14 13:59
#10

Jag vill också veta mer om utställningar och premieringar!Glad (Kalendern 2010 är bra, men jag kan tycka att det är svårt att hitta bland alla inlägg. Lite mer struktur vore önskvärt!) Jag är ganska ny på sidan, och här återupptagit intresset för NF och kan tänka mig lite föl och så framöver, så lite avel vore inte heller fel.

Hovgarden
2010-02-14 20:44
#11

#10 Alla kommande utställningar vi vet om hamnar under Kalender 2010 där det länkas om hemsida finns. Sen gör jag katalog över de Nfar som ska visas på de utställningar som arrangeras, om jag har tillgång till dessa och det är ca en månad innan :) Om du klickar på artiklar i menyn under NFiFs logga så kan du välja där bland olika menyer bla utställningar och där hamnar alla artikler med startlistor och reslutat, hoppas du förstod :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

sallberglina
2010-02-15 16:42
#12

Tack så mycket, hittade lite mer sedan! :)

Jag skulle gärna vilja veta hur ett 3-årstest sker, vad som ingår o.s.v. och hur man ska träna sin ungponny inför det. Kanske finns där också!

stutericellys
2010-02-24 20:26
#13

Hej alla nf diggare!

Jag är lite nyfiken på att få höra från olika hingstägare,hållare hur de gör vid betäckningar…betäcker de vid hand el släpper de ihop dem ?(de är ganska många som gör det med  mindre ponnyraser tror jag)?

Hälsn Åsa Collin   stutericelly´s

Annons:
Fredsborg
2010-03-28 21:26
#14

ibland har man ju fått för sej att vissa färger tecken eller annat betyder något visst

Jag har ju fått för mej att tre virvlar i pannan är ponnyer med massor av hyss i Förvånad

Finns det mer sånt här ?

Hovgarden
2010-03-28 21:36
#15

Hehe :P Annars en med två som jävulshorn :P

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

sallberglina
2010-03-28 21:43
#16

Har ju hört det där om fuxar med tre vita ben, speciellt ston! Har en jäkligt envis, men snäll, sådan här hemma, dock valack.

Fredsborg
2010-03-28 21:45
#17

Ja det räcker med två virvlar  Oskyldig är visst trött idag

[Nelli-Anja]
2010-06-04 20:00
#18

Jag skulle gärna vilja veta mer om hur man ställer ut sin NewForest ponny! Och vill gärna ha mer information om olika hingst linjer och liknande!

sallberglina
2010-10-27 23:01
#19

*Putt putt*

Några nya medlemmar som har förslag på artiklar här på sidan?

bunnyheart
2010-10-28 18:05
#20

Kanske lite om utrusting, att köpa häst och hur man rider in fastän det kommer bli en lååång artikel! :D

ps. Denna tråden har jag väntat på! ;)

/Johanna, http://finanora.blogg.se

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

                   "För världen är du någon,

                               men för någon är du världen."

Annons:
sallberglina
2010-10-28 18:08
#21

#20 Tråden finns låst längst upp t.v. bland artiklarna! :)

Kul med förslag.

bunnyheart
2010-10-28 20:22
#22

Lite mer om hur man använde New Forest ponnyer i förr :9

/Johanna, http://finanora.blogg.se

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

                   "För världen är du någon,

                               men för någon är du världen."

Upp till toppen
Annons: