Annons:
Etikett11-god-morgon
Läst 1215 ggr
Hovgarden
8/19/13, 8:38 PM

God kväll på er kära new forest vänner! 19 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som vanligt är det full rulle hos familjen Löthaders. För tillfället tittar jag på Idol och småsurfar lite. Sambon har sett till hästarna idag. I går slutade jag mitt jobb som produktionsledare på kriminalvården som jag haft över sommaren för att för tre veckor sedan ha börjat på mitt nya jobb på länsstyrelsen där jag kommer jobba som handläggare fältkontroll. Spännande och roligt med nytt jobb men det tar tid och kraft, speciellt när man har jobbat dubbelt.

Sommaren har inte varit så mycket häst som jag hade önskat. Inget new forest engagemang har jag varit på, inget trav heller. Har däremot varit på Ardenner riks och premiering med treårsstona.

Ronya fick diplom vilket givetvis är jätte roligt! Det är en av de små sakerna som gör det extra roligt att hålla på med uppfödning. Nu är hon dräktig och vi väntar förhoppningsvis totalt tre föl nästa vår :)

Hoppas ni har det bra där ute!

Vad har ni haft för er i sommar?

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Annons:
tomacs
8/21/13, 5:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vad härligt med tre fölisar! Ibland tar jobb och livet mycket energi och man hinner inte så mycket med hästarna som man tänkt. Jag har också arbetat hela sommaren, skulle faktiskt behöva lite semester nu men den 2 september börjar jag skolan och ska läsa på heltid. Vi har heller inte hunnit vara iväg och titta eller deltaga i så mycket arrangemang. Premiering för våra treårs sto, där Wilda gick etta med 40 p och Wiolette 4:a med 38. Diplomat har gått new forest mästerskapen med bra resultat och är färdig kvalar till 6års Championatet. Nu när hösten kommer och allt lugnar ner sig ska vi åka på lite utställningar. Först ut är ett ettårsdag sto och ett två års sto som vi åker till Oskarström med. Sen blir det föl visning, championat och massa roliga tävlingar. På bilden ser ni vår ettårig Tomacs Yessie e: Stackarps Diplomat. Till nästa år väntar vi förhoppningsvis 4 föl, jag längtar redan. Hälsningar Sandra och Tomacs Stuteri

Hovgarden
8/23/13, 12:12 PM
#2

Så vacker hon är! Är det Sessan som är mamma? Henne skulle jag lätt kunna ha i stallet ;)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

tomacs
8/28/13, 7:19 AM
#3

Ja det är Sessan som är mamma:) hon är gudomligt söt! Vi är väldigt nöjda med henne. Den 14/9 åker hon på utställning, spännande att se vad sommaren tycker om henne.

Upp till toppen
Annons: