Annons:
Etikett11-god-morgon
Läst 1367 ggr
tomacs
2013-09-02 06:35

Godmorgon!

Ny vecka och ny månad. Här e redan september och vinden piskar träden utanför! Regnet öser ner och jag vill bara ta täcket över huvudet och ligga kvar.

Om ett par timmar kommer en ponny till mig, ett 3 årigt diplom sto som ska ridas in ( alltid lika kul med nya pållar) i eftermiddag ska jag på upprop i skolan och sedan har jag dressyr och hopp träningar hela kvällen. Håller tummarna för bra väder för vi är utomhus.

Helgen har jag spenderat på Nordens Ark och i fjällbacka. I veckan fyller jag 30 och familjen rövade bort mig tidigt i lördags morse:) Jag har haft en helt fantastisk helg med massa bubbel och paket!

Vad hittar ni på nu när vädret är som det är? Har ni ridhus att träna i eller är det stövlar och regnställ som åker på? Jag önskar dig en bra dag!

// sandra

Annons:
lovsjoen
2013-09-02 09:36
#1

God morgon !

Här i Värmland strålar solen från en molnfri himmel 🙂

Jag har arbetat i helgen, så i dag är jag ledig.

Det får bli lite ridning i det vackra vädret i dag. Så blir det till att göra lite stallsysslor och även städa lite inne i huset.

Framöver hösten och vintern nu hoppas jag att att jag kan lägga in några fasta träningar i ridhus. Det finns tre i ganska bra närhet (2,5 mil till det närmsta och 4 mil till det som ligger längst bort)

Ha en bra dag !

tomacs
2013-09-02 10:33
#2

Låter härligt:) Det är skönt att ha möjligheten att rida i ridhuset. Jag har ett va 200m från mig som jag själv tränar i men mina elever tränar hemma hos sig i padock så regnklädda får åka på:)

Hovgarden
2013-09-02 21:36
#3

Grattis i förskott Sandra! Härligt att helgen blev så bra!

Här blir det ingen träning/alt träning i regn, nu är det ju bara sippan som tränas. Annars är det mest jobb för min del.

I helgen hämtade jag hem Julia från Sunseeker, ska bli så kul att se deras föl nästa år!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Upp till toppen
Annons: