Annons:
Etikett04-avelshingstar
Läst 1121 ggr
Ängsbacken
1/24/18, 10:56 AM

Hingstval 2018

Har ni börjat fundera redan nu på vilken hingst ni vill använda er av till era ston i år? 

Vi är alltid ute i god tid med att leta kandidater, sedan avgörs beslutet när vi ser vilka som löser licens för året. Jag har börjat dra i lite trådar för att kolla alternativen. Vi har två "wild cards" på listan i år…

/Stuteri Ängsbacken
Uppfödning av New Forestponnyer

Annons:
Karinpe
1/25/18, 12:31 PM
#1

Jag letar hingst till två ston:

f 06 Skattegårds Miramis -Fredriksbergs Chopin.  41 p som mest. Diplomsto och hoppdiplom. Behöver förbättra med lite längre hals och gångarter. Har sin största styrka i oräddhet, hoppteknik och vilja.

och f05 R Dancing Gold-Lorimer. 42 p som mest. Behöver förbättra mod och hoppvilja. Har sin största styrka i att hon är otroligt jämn och balanserad. Har en jättefin avkomma (f09) som i mina ögon är den perfekta ponnyn, tyvärr är fadershingsten kastrerad, annars hade jag gjort en kopia.

Förslag? :)

Ängsbacken
1/25/18, 3:19 PM
#2

Vad roligt!
Önskemålet kring mod och hoppvilja till sto nummer två får mig direkt att tänka på Dimmans Eros RNF 182! Det finns nog inget bättre sätt att beskriva honom på 🙂

/Stuteri Ängsbacken
Uppfödning av New Forestponnyer

Ängsbacken
5/3/18, 11:49 AM
#3

Är det någon som bestämt sig nu när det ändrar sig och hingstlicenserna börjar trilla in?

/Stuteri Ängsbacken
Uppfödning av New Forestponnyer

Upp till toppen
Annons: